Η ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΝΤΙΡΕΚΤΙΒΑ ΤΗΣ AGENDA 2030!

 Ἀτζέντα 2030 γιὰ τὴ Ὑποτιθέμενη Βιώσιμη Ἀνάπτυξη καὶ οἱ Στόχοι Βιώσιμης Ἀνάπτυξης: ὑλοποίηση, παρακολούθηση καὶ ἀξιολόγηση! 

Ἡ Ἀτζέντα 2030 γιὰ τὴ Βιώσιμη Ἀνάπτυξη καὶ οἱ 17 Στόχοι Βιώσιμης Ἀνάπτυξης (ΣΒΑ), υἱοθετήθηκαν στὸ πλαίσιο τῆς 70ης Γενικῆς Συνέλευσης τῶν Ἡνωμένων Ἐθνῶν (25.9.2015), μὲ τὴν ΑπόφασηΑ/RES/70/1 «Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development». Ἡ Ἀτζέντα 2030 προωθεῖ τὴν ἐνσωμάτωση καὶ τῶν τριῶν διαστάσεων τῆς βιώσιμης ἀνάπτυξης (κοινωνική, περιβαλλοντικὴ καὶ οἰκονομικὴ) σὲ ὅλες τὶς τομεακὲς πολιτικές, ἐνῷ παράλληλα προάγει τὴ διασύνδεση καὶ τὴ συνοχὴ τῶν, σχετικῶν μὲ τοὺς ΣΒΑ, πολιτικῶν καὶ νομοθετικῶν πλαισίων. Οἱ ΣΒΑ εἶναι οἰκουμενικοί, μὲ χρονοδιάγραμμα ὑλοποίησης ἕως τὸ 2030. Γιὰ τὴν ὑλοποίησή τους ἔχουν δεσμευθεῖ ὅλες οἱ χῶρες, ἀνεπτυγμένες καὶ ἀναπτυσσόμενες, λαμβάνοντας ὑπόψη τὶς διαφορετικὲς ἐθνικὲς πραγματικότητες, τὰ ἐπίπεδα ἀνάπτυξης καὶ τὶς ἐθνικὲς πολιτικὲς καὶ προτεραιότητες. Ἡ Ἀτζέντα 2030 ἀναδεικνύει ὡς τὴ μεγαλύτερη πρόκληση γιὰ τὴν βιώσιμη ἀνάπτυξη, τὴν ἐξάλειψη τῆς φτώχειας, σὲ ὅλες τὶς μορφὲς καὶ τὶς διαστάσεις της. Στὸ ἥμισυ τῆς διαδρομῆς ὑλοποίησης τῶν ΣΒΑ, πρόοδος ἐτῶν ἔχει ἀντιστραφεῖ ἐξ αἰτίας διαδοχικῶν καὶ ἀλληλένδετων κρίσεων (πανδημία, κλιματικὴ ἀλλαγή, συγκρούσεις), καθιστῶντας ἐπείγουσα τὴν ἀνάγκη γιὰ κλιμάκωση τῶν φιλοδοξιῶν ὑλοποίησής τους σὲ ὅλα τὰ ἐπίπεδα. 

Ἡ Ἑλλάδα ἀποδίδει μεγάλη σημασία στὴν ἐφαρμογὴ τοῦ φιλόδοξου καὶ μετασχηματιστικοῦ πλαισίου τῆς Ἀτζέντας 2030 καὶ τῶν ΣΒΑ, καθὼς καὶ στὴ διασφάλιση μιᾶς βιώσιμης ἀνάπτυξης χωρὶς ἀποκλεισμοὺς (leaving no one behind). Σὲ σχέση μὲ τὴν ἐφαρμογὴ τῶν ΣΒΑ σὲ ἐθνικὸ ἐπίπεδο, μεταξὺ τῶν κυριότερων ἐπιτυχιῶν τῆς Ἑλλάδας εἶναι ἡ δημιουργία ἑνὸς ἰσχυροῦ μακροπρόθεσμου θεσμικοῦ μηχανισμοῦ ὑπὸ μιὰ προσέγγιση, ἡ ὁποία περικλείει τὸ σύνολο τῆς κυβέρνησης (whole - of- government approach). 

Ὡς πρὸς τὴν ἐξωτερικὴ διάσταση τῆς ἐφαρμογῆς τῆς Ἀτζέντας 2030, ἐπισημαίνεται ὅτι οἱ πολυμερεῖς καὶ διμερεῖς ἀναπτυξιακὲς χρηματοδοτήσεις τῆς χώρας μας γιὰ κάλυψη ἀναγκῶν ἀναπτυσσομένων χωρῶν πραγματοποιοῦνται λαμβάνοντας ὑπ’ ὄψιν καὶ τὸ πλαίσιο πολιτικῆς τῆς Ἀτζέντας 2030. 

Κεντρικὸ ρόλο γιὰ τὴν παρακολούθηση καὶ ἀξιολόγηση τῆς Ἀτζέντας 2030 καὶ τῶν ΣΒΑ σὲ παγκόσμιο, περιφερειακό, ἐθνικὸ καὶ τοπικὸ ἐπίπεδο, κατέχει τὸ Πολιτικὸ Φόρουμ Ὑψηλοῦ Ἐπιπέδου (HLPF) τῶν Ἡνωμένων Ἐθνῶν γιὰ τὴ Βιώσιμη Ἀνάπτυξη, τὸ ὁποῖο θεσπίσθηκε τὸ 2012, ἐπιτρέποντας τὴν ἀνταλλαγὴ ἐμπειριῶν καὶ βέλτιστων πρακτικῶν καὶ τὴν ἐξέταση κατάλληλων πολιτικῶν. Παρέχει πολιτικὴ καθοδήγηση καὶ συστάσεις γιὰ τὴν ἐφαρμογὴ τῆς Ἀτζέντας 2030 καὶ τῶν 17 ΣΒΑ, υἱοθετῶντας πολιτικὲς διακηρύξεις κατόπιν διακυβερνητικῶν διαπραγματεύσεων. Στὸ πλαίσιο τοῦ HLPF, τὰ κράτη μέλη ἔχουν δεσμευθεῖ νὰ πραγματοποιήσουν τακτικὲς Ἐθελοντικὲς Ἐθνικὲς Ἀξιολογήσεις (Voluntary National Reviews/VNRs) γιὰ τήν, ἀπὸ πλευρᾶς τους, ὑλοποίηση τῆς Ἀτζέντας 2030, τοὐλάχιστον δύο φορὲς ἕως τὸ 2030. 

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ! 

I.Λ 

ΛΑΡΙΣΑ 

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ 






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις