Η λαθρομετανάστευση στην Ελλάδα! Επίσκεψη του Πάπα!
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ η Ελλάδα είναι "ο δρόμος για την Ευρώπη" της πλειοψηφίας των λαθρομεταναστών.
Δεν σας προξενεί εντύπωση ο ερχομός του υποδοχή του προκαθήμενου της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας συνοδευόμενο από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου στη Λέσβο τώρα που το μεταναστευτικό έχει λήξει όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ή μήπως αυτή η επίσκεψη σηματοδοτεί ότι οι δρόμοι πρέπει να ’ρθουν πάλι πίσω προς το Αιγαίο;
Ολοι µας αναγνωρίζουµε ότι η ανεξέλεγκτη λαθροµετανάστευση υπήρξε και αποτελεί τεράστιο πρόβληµα για την Ελλάδα καθώς οι συνέπειες που τη συνοδεύουν αγγίζουν πτυχές που διαταράσσουν τη συνοχή του κοινωνικού ιστού µε ενδεχόµενες απρόβλεπτες συνέπειες.
Η τεράστια πίεση που έχει ασκηθεί για την εξάλειψη αυτής της λέξης από τη δημόσια συζήτηση εντάσσεται στο πλαίσιο μιας γενικότερης προσπάθειας επιβολής της ανοχής στην λαθρομετανάστευση, η οποία έχει σαφώς πολιτικά και ιδεολογικά κίνητρα.
Στο άλλο άκρο βρίσκεται και η καταχρηστική χρήση του όρου «πρόσφυγας» που διασφαλίζει διαφορετικό νομικό καθεστώς και περισσότερη συμπάθεια από τον όρο «λαθρομετανάστης». Γνωρίζουμε όμως και ας μη κρυβόμαστε ότι ένα μικρό ποσοστό των μεταναστών που δέχεται η Ελλάδα είναι πράγματι πρόσφυγες.
Η χρήση του όρου «λαθρομετανάστευση» στη νομοθεσία ξεκινά σχεδόν ταυτόχρονα με την πτώση του ανατολικού μπλοκ, και επί κυβέρνησης Μητσοτάκη (1991) «συγκροτούνται ειδικές αστυνομικές ομάδες με αποστολή την καταπολέμηση της λαθρομετανάστευσης κατά μήκος των χερσαίων συνόρων την Χώρας» (άρθρο 5 ν. 1975/91). Γενικότερα την περίοδο εκείνη, που η Ελλάδα δέχθηκε τα πρώτα κύματα οικονομικών μεταναστών από το πρώην ανατολικό μπλοκ, ο όρος “λαθρομετανάστευση” επικράτησε ως ο πλέον δόκιμος για να περιγράψει το φαινόμενο, και αποτυπώθηκε σε αρκετούς νόμους και υπουργικές αποφάσεις.
Επίσης, οι όροι «λαθρομετανάστης» και «λαθρομετανάστευση» εμφανίζονται στις αιτιολογικές εκθέσεις πολλών νόμων του ελληνικού κράτους (ενδεικτικά: ν. 2292/1995, 2329/1995, 2384/1996, 2499/1997, 2691/1999, 3166/2003, 3386/2005, 3536/2007, 3691/2008, 3772/2009), σε διεθνείς συμφωνίες που κυρώθηκαν από τη Βουλή (με πρώτη τη συμφωνία της 20.1.2000 με την Τουρκία που κυρώθηκε με το ν. 2926/2001), καθώς και σε υπουργικές αποφάσεις (όπως π.χ. η ΥΑ φ.0544/ασ 56/μ.4244 – 1998 που αναφέρεται σε κυρώσεις “έναντι των μεταφορικών εταιριών που μεταφέρουν λαθρομετανάστες στο χώρο Σένγκεν”) και σε άλλες κανονιστικές πράξεις, όπως ο Κανονισμός της Σχολής Λιμενοφυλάκων (67/2009, ΦΕΚ Β 2148/2009), όπου ο όρος «λαθρομετανάστευση» αναφέρεται επανειλημμένα ως αντικείμενο των μαθημάτων της σχολής.
Όποιος, όμως, χρησιμοποιεί τους όρους «λαθρομετανάστης» και «λαθρομετανάστευση» είναι φασίστας, ρατσιστής, ακροδεξιός κλπ., θα πρέπει να χαρακτηρίσουμε έτσι τους Προέδρους Δημοκρατίας που εξέδωσαν τους ανωτέρω νόμους και προεδρικά διατάγματα (Κ. Καραμανλή, Κ. Στεφανόπουλο και Κ. Παπούλια), τους δεκάδες υπουργούς που τους εισηγήθηκαν, τους εκατοντάδες βουλευτές των δημοκρατικών κομμάτων του ελληνικού Κοινοβουλίου που τους ψήφισαν
Από την ενθάρρυνση της διέλευσης λαθρομεταναστών προς την Ευρώπη μέσω Ελλάδας με το σλόγκαν “Λιάζονται και εξαφανίζονται”, κλείσιμο των συνόρων από τις χώρες της ΕΕ, συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας ερήμην της Ελλάδας (2016), φτάσαμε στην μονιμοποίηση των hot spots στα νησιά και αλλού.
Γνωστές είναι και οι συνέπειες, αφ’ ενός για τις τοπικές κοινωνίες και αφ’ ετέρου για την εθνική ασφάλεια, καθώς τα hot spots συχνά δημιουργήθηκαν πλησίον στρατοπέδων και ευαίσθητων υποδομών. Άγνωστες παραμένουν μόνο οι λεπτομέρειες σχετικά με τη διαχείριση των κονδυλίων σίτισης, μεταφοράς κλπ. των μεταναστών.
Από το 2015 η Ελλάδα και, δευτερογενώς, η Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει περιέλθει σε θέση εκβιαζόμενου από την Τουρκία, που χρησιμοποιεί το ζήτημα της λαθρομετανάστευσης ως μοχλό πίεσης. Η Τουρκία γνωρίζει τη χωρητικότητα των ελληνικών hot spots, και έχει ανά πάσα στιγμή τη δυνατότητα να στείλει τόσους λαθρομετανάστες ώστε να υπερβεί τις ελληνικές αντοχές. Είναι εθνικά κρίσιμο να στερήσει η Ελλάδα αυτό το μοχλό εκβιασμού από την Τουρκία, γιατί αυτός φέρνει την Τουρκία σε μονίμως πλεονεκτική διαπραγματευτική θέση, καθιστώντας την Ελλάδα υποχείριό της.
Ως υποστηρικτικά μέτρα μιας πολιτικής “ακύρωσης του μεταναστευτικού κινήτρου” θα πρέπει να προστεθεί η διάλυση όλων των καταλήψεων “αλληλέγγυων” που λειτουργούν ως ανεξέλεγκτες παράλληλες δομές φιλοξενίας μεταναστών
Τι Συμβαίνει Σήμερα!
Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νότης Μηταράκης με την ευκαιρία της επίσκεψης του Πάπα Φραγκίσκου στην Λέσβο, συνοδευόμενου από την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου ανέφερε!
«Η Ελλάδα ανταποκρίθηκε με αυταπάρνηση στους πρόσφυγες και μετανάστες που έφτασαν στη χώρα μας. Εκφράζοντας τις ευρωπαϊκές αρχές του ανθρωπισμού και της αλληλεγγύης καθώς και τις αξίες της χριστιανικής μας πίστης. Όμως το θέμα της μετανάστευσης δεν μπορεί να αφορά δυσανάλογα τις χώρες στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ούτε μπορούν να απουσιάζουν νόμιμες οδοί, με αποτέλεσμα να μπαίνουν σε κίνδυνο η ανθρώπινη ύπαρξη και αξιοπρέπεια και να “επιβραβεύονται” όσοι εκμεταλλεύονται τον συνάνθρωπο».
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου