Μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας!


Σύμφωνα με τον Ερντογάν, η Αγκυρα επεξεργάζεται συστήματα τα οποία θα μπορούν να κατευθύνουν ταυτόχρονα τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της Τουρκίας, μαζί με τα οπλισμένα μη επανδρωμένα σκάφη, σε συντονισμό από τις δυνάμεις του Ναυτικού και της Αεροπορίας, και θα έχουν ως στόχο το Αιγαίο κυρίως αλλά και την Μεσόγειο, σε συνδυασμό με μίνι υποβρύχια του τουρκικού πολεμικού ναυτικού!

Μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας (Unmanned surface vehicle ή USV) ονομάζεται το αυτόνομο (χωρίς την ύπαρξη πληρώματος), προγραμματισμένο ή τηλεκατευθυνόμενο σκάφος που κινείται στην επιφάνεια της θάλασσας και ελέγχεται από ειδικό πρόγραμμα ή χειριστήριο εδάφους. Χρησιμοποιείται για πολεμικούς, ερευνητικούς, ερασιτεχνικούς και στο άμεσο μέλλον για εμπορικούς σκοπούς. Το αυτόνομο σκάφος μπορεί να λειτουργεί:

  • Χειροκίνητα - Ο άνθρωπος έχει τον πλήρη έλεγχο του σκάφους.
  • Ημιαυτόνομα - Ορισμένες συμπεριφορές του οχήματος είναι εντελώς αυτόνομες (π.χ. η ακολούθηση προγραμματισμένης πορείας), όμως το όχημα δίνει αναφορά στον χειριστή του, ώστε να συμμετέχει ενεργά στη λήψη αποφάσεων που πρόκειται να εκτελεστούν από το σκάφος.
  • Αυτόνομο ή πλήρως αυτόνομο - Το όχημα εκτελεί τις δικές του αποφάσεις από το σημείο εκκίνησης έως το τελικό σημείο λειτουργίας, χωρίς την μεσολάβηση του χειριστή. Ο χειριστής παρακολουθεί παθητικά τις ενέργειες του σκάφους χωρίς να χρειάζεται να επεμβαίνει. Οι περισσότερες λειτουργίες πιθανόν να είναι κάποιοι συνδυασμοί αυτών των τριών τρόπων λειτουργίας.

Η αξιοποίηση νέων σύγχρονων προτάσεων για την άμυνα του αρχιπελάγους αποτελεί μονόδρομο για την αναβάθμιση των αμυντικών δυνατοτήτων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Στη κατεύθυνση αυτή λύσεις όπως η παρακάτω μπορούν να προσδώσουν μεγάλη αύξηση ισχύος και ταυτόχρονα να αναζωογονήσουν την ελληνική αμυντική βιομηχανία. Πρώτο το DefenceReview.gr είχε παρουσιάσει το μη επανδρωμένο σκάφος προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Barracuda και της INTRACOM Defense.

Οι στόχοι του έργου είναι: Να αντιμετωπιστούν οι νέοι τύποι απειλών σε πλοία, τόσο από θάλασσα όσο και από ξηρά, μέσω της:

    • Επέκτασης των υφιστάμενων δυνατοτήτων αναγνώρισης και στόχευσης (Intelligence, Surveillance, Target Acquisition and Reconnaissance – ISTAR) με την ενσωμάτωση Μη Επανδρωμένων Συστημάτων (εναερίων, επιφανείας και υποβρυχίων) στη διαχείριση μάχης
    • Δραστικής μείωσης του χρόνου λήψης αποφάσεων λόγω της ευρείας υιοθέτησης προηγμένων τεχνικών διαχείρισης και σύντηξης δεδομένων (data fusion)
    • Βελτίωσης της διαλειτουργικότητας μεταξύ EU και NATO λόγω της χρήσης ανοικτών αρχιτεκτονικών και προτύπων
    • Αύξησης της αυτονομίας των Μη Επανδρωμένων Συστημάτων και της ενσωμάτωσης σε αυτά χαρακτηριστικών αυτονομίας
  • Να υλοποιηθεί σύστημα συλλογής, διαχείρισης και διαμοιρασμού πληροφοριών σχετικών με τις ναυτικές επιχειρήσεις μέσω της ολοκλήρωσης δεδομένων της ΕΕ, του ΝΑΤΟ και πολιτικών εφαρμογών καθώς και της ανάπτυξης ανοικτής Ευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής C4ISR, κάνοντας έτσι τα πρώτα βήματα προς την ανάπτυξη ενός Ευρωπαϊκού Maritime Operation Centre (EU MOC)

  • Να επιδειχθεί υψηλό επίπεδο ολοκλήρωσης μεταξύ ετερογενών συστημάτων από πολλές Ευρωπαϊκές χώρες σε επιχειρησιακές συνθήκες μέσω δύο επιδείξεων πλήρους κλίμακας (στη Μεσόγειο θάλασσα το 2019 και στη Βαλτική το 2020)

Παρά το γεγονός πως ο χώρος των UAV έχει γνωρίσει διεθνώς άνθιση και ειδικά στη Τουρκική βιομηχανία, στη χώρα μας δυστυχώς δεν υπήρξε χώρος ανάπτυξης νέων τεχνολογιών. 

Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια υπήρξε σημαντική πρόοδος με την ανάπτυξη και κατασκευή μοντέλων ικανών να περάσουν στο επόμενο βήμα αυτό της μαζικής παραγωγής και αξιοποίησης τους.

 Για παράδειγμα, η Intracom Defense έχει μεγάλη παρουσία και ενεργό εμπλοκή στον χώρο των Μη Επανδρωμένων Συστημάτων τόσο αέρος όσο και θαλάσσης και ελληνική εταιρεία δραστηριοποιήθηκε σε: Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα που ανήκουν στην κατηγορία τακτικού επιπέδου με βάρος από 150 έως 600 κιλά Επανδρωμένα Σκάφη Επιφανείας που ανήκουν στην κατηγορία harbor με μήκος μικρότερο των 7 μέτρων. Τα παραπάνω έχουν μεγάλη σημασία και αξία για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις καθώς μπορούν να καλύψουν μια σειρά από ανάγκες

Η Intracom Defense ενεπλάκη στο σύστημα επικοινωνιών μεταξύ του UAV και του σταθμού εδάφους, την κατασκευή του σταθμού εδάφους, το λογισμικό διοίκησης και ελέγχου καθώς και η τελική ολοκλήρωση του συστήματος (δηλαδή η συναρμολόγηση επιμέρους υποσυστημάτων και οι τελικοί έλεγχοι αξιοπιστίας του UAV).


Μέχρι στιγμής τα ελληνικά αεροσκάφη Rafale και τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα Romeo είναι η μόνο αρχή για την εξουδετέρωση των τουρκικών σχεδίων του καθεστώτος Μητσοτάκη - Ετοιμάζουν “κοπάδι” από μη επανδρωμένα σκάφη ULAQ μαζί με στολίσκο μικρών υποβρυχίων STM-500 στο Αιγαίο οι Τούρκοι





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις