Αντιαιρετικός Αγώνας Λάρισας "ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ" ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!
θέμα B : TI EINAI EKKΛΗΣΙΑ -ΠΟΙΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
"ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΣ ΜΙΑΝ, ΑΓΙΑΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ"
(Σύμβολον της Πίστεως)
Ο όρος Εκκλησία κατά την Αγίαν Γραφήν και την εν γένει Ορθόδοξον διδασκαλίαν υποδηλοί - σημαίνει θείον και ανθρώπινον καθίδρυμα. Είναι ορατή και αόρατος πραγματικότης. Είναι ένωσης Ουρανού και Γης. Είναι ο Χριστός και οι Πιστοί. Είναι ο Παράκλητος ο οποίος απο την ημεραν της Πεντηκοστής συνέχει και συγκροτεί όλον τον θεσμόν της Εκκλησίας.
Λέγοντας Εκκλησίαν εννοο΄θμεν εν και μόνον πράγμα : KOINΩNIA-ENOTHTΑ Θεού και ανθρώπων. Εννοούμεν το μυστήριον, δια του οποίου ο άνθρωπος καλείται να γίνει Θεάνθρωπος, διότι η Εκκλησία είναι ο Χριστός, ο οποίος δια των μυστηρίων συνεχώς προσλαμβάνει μυστικώς τον άνθρωπον, τον καθιστά σώμα του και τον σώζει.
Πριν απο την επι γης Εκκλησίαν του Χριστού υπάρχει η Εν Ουρανοίς Εκκλησία του ακαταλύπτου θεου (ΠΑΤΡΟΣ -ΥΙΟΥ και ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ) και των Αγγέλων. Αύτη ως κοινωνία εκφράζεται εις την υπό των Αγγέλων δοξολογίαν του Τριαδικού Θεού καθώς και εις την υπ'αυτών εκτέλεσιν του θελήματος Αυτού.
Μετα την Εκκλησίαν των Αγγέλων και πριν απο την Εκκλησίαν του Χριστού εις την γην έχομεν την Εκκλησίαν των Πρωτοπλάστων , η οποία δεν είναι άλλη Εκκλησία, αλλά η προέκτασης της εν τοις ουρανοίς εκκλησίας των άυλων Αγγέλων προς τον υλικόν άνθρωπον εις την γην.
Αύτη η Εκκλησία της Παλαιάς Διαθήκης (των πρωτοπλάστων) τραυματισθείσα δια της παραβάσεως των ίδιων των πρωτοπλάστων, διέκοψε το έργον της. 'Εργον το οποίον ήτο η κοινωνία του πλάσματος μετά του Δημιουργού καθώς και η υπ΄αυτών συνέχισης της λίαν καλής θείας δημιουργίας.
Ότε δε ήλθε το πλήρωμα του χρόνου η πεσούσα Εκκλησία της Παλαιάς Διαθήκης γίνεται υπο του ενανθρωπήσαντος Υιού και Λόγου του Θεού η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
Δια να γίνη η τετραυματισμένη Εκκλησία της Παλαιάς Διαθήκης Εκκλησία Χριστού εχρειάσθη να γίνη ο Θεός Λόγος άνθρωπος, να φωτίση με το φως του Ευαγγελίου το σκότος εις το οποίον εβυθίσθη ο πεπτωκώς άνθρωπος, να θυσιασθεί επι του Σταυρού, να εξαγοράσει με το αίμα του τον αιχμαλωτισθέντα άνθρωπον, να σχίση το χειρόγραφον της αμαρτίας και δια του θανάτου του να νικήση τον θάνατον και νικητής του θανατου του να νικήσει τον θάνατον και νικητής του θανάτου και ως πρωτότοκος να αναστηθή εν των νεκρών.
Με αυτάς τας θείας ενεργείας, αι οποία συνθέτουν το όλον μυστήριον της "ΘΕΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ", ο Χριστός Ιδρύει την Εκκλησίαν Του, όπερ σημαίνει γκεμίζει τον μεσοτειχον της αμαρτίας και καθιστ'α δυνατήν την ενότητα και κοινωνίαν του ανθρώπου μετά του Θεού.
Εκκλησία , λοιπόν, είναι το μυστικόν "εργαστήριον", εντός του οποίου, ο Χριστός δια της χάριτος του Παναγίου Πνεύματος συνεχώς καταργεί την αμαρτίαν, συντρίβει τον θάνατον δίδει την ζωήν και φέρει εις κοινωνίαν και ενότητα τον άνθρωπον μετά του Θεού.
Εκ του ανεξαντλήτου ουρανίου θησαυρού της Ορθοδόξου Εκκλησιολογίας , ημείς θα αναφερθώμεν και δη συντόμως μόν εις την Εκκλησιολογίαν του Συμβόλου της Πίστεως δια του οποίου ομολογούμεν την πίστην μας εις την ΜΙΑ ΑΓΙΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ.
Η Εκκλησία του Χριστού που είναι πρωτίστως ο ίδιος ο Χριστός, ενώ είναι φιλόστοργος μήτηρ, η οποία αναζητεί και κλείνει εις τους κόλπους της μετανοούντας "αμαρτωλούς και τελώνας" δεν δέχεται , όμως, τους βλάσφημους κατα του Αγίου Πνεύματος, κατά της ίδιας της Εκκλησίας. δεν δέχεται εν προκειμένω τους σκανδαλοποιούς, βλασφήμους και σχίστας, καν ούτοι είναι επίσκοποι και μητροπολίται, αλλά ως νεκρά και σεσηπότα μέλη τους αποβάλλει ίνα μη μολυνθή ή πλανηθή όλον το Σώμα. Είναι δε αύτη, περιτειχισμένη και εσφραγισμένη από τους ιερούς κανόνας των Αγίων Αποστόλων, των επτα Οικονομικών Συνόδων και πλείστων πανορθοδόξων και τοπικών Συνόδων και είναι αδύνατον να καταλυθεί. Και ως εκ τούτου ως θείον καθίδρυμα δεν επιδέχεται μηδεμίαν μείωσιν ή αύξησιν. Οι ιεροί κανόνες είναι αυστηρότατοι όσον αφορά εις τους προσθέσοντας αφαιρούντας τι εξ' Αυτής.
ΜΕ ΑΓΑΠΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου