΄΄οὐχ ὅτι τὸν πατέρα τις ἑώρακεν, εἰ μὴ ὁ ὢν παρὰ τοῦ Θεοῦ, οὗτος ἑώρακε τὸν πατέρα.΄Ιων.στ΄,46"

 Διά της εικόνας του Χριστού συμπροσκυνούνται ο Πατήρ και το Άγιον Πνεύμα και, διά του Κυρίου πάλι, κοινωνεί ο πιστός κατά χάρη με το Πατέρα και το Άγιο Πνεύμα, λόγω της ταυτότητας των φυσικών ιδιωμάτων.

Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ,ο οποίος αντιμετώπισε τους αιρετικούς Βαρλααμίτες,οι οποίοι κήρυτταν ότι και οι σημερινοί θιασώτες της δήθεν εικόνας του Θεού Πατέρα και της δήθεν εικόνας της Αγίας Τριάδας,τοποθετείται με σαφήνεια και λέει: «Πατήρ ἀσώματος καί κατά χρόνον καί τόπον ἀόριστος, ἐν Ἁγίω καί ἀϊδίω Πνεύματι καί Υἱῶ καί Λόγω συνανάρχω, ὅς ἐστίν ἡ ἐνυπόστατος τοῦ Πατρός ἀλήθεια»
(Γρ. Παλαμᾶ PG 151, σελ. 260Α

Επίσης, στην Ομολογία Πίστεως του ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς,επανακηρύττει όσα η Αγία Εβδόμη Οικουμενική Σύνοδος αποφαίνεται για το εικονογραφικό δόγμα




.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις