OI ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΤΗ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ!

 1. Κανόνας 10 τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων! 

Περιεχόμενο: "Εἴ τις ἐκ κληρικῶν αἰρέσει συνὶῃ προσεύχεσθαι, καθαιρείσθω. Εἴ δὲ λαϊκός, ἀφοριζέσθω." 

Ἑρμηνεία: Ὅποιος κληρικὸς προσεύχεται μαζὶ μὲ αἱρετικό, πρέπει νὰ καθαιρεῖται ἀπὸ τὸ ἀξίωμά του. Ἐὰν τὸ κάνει λαϊκός, τότε ἀφορίζεται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. 

Σκοπός: Διασφαλίζει ὅτι ἡ πίστη δὲν μολύνεται ἀπὸ αἱρετικὲς πρακτικὲς μέσῳ τῆς προσευχῆς, ποὺ εἶναι ἡ πιὸ ἱερὴ ἔκφραση κοινωνίας μὲ τὸν Θεό. 

2. Κανόνας 45 τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων! 

Περιεχόμενο: "Ἐπίσκοπος ἢ πρεσβύτερος ἢ διάκονος αἱρετικοῖς συνευξάμενος μόνον, ἀφοριζέσθω. Εἰ δὲ ἐπέτρεψε τοῦς τοιούτους ὡς κληρικοὺς ἐνεργεῖν, καθαιρείσθω." 

Ἑρμηνεία: Ἐὰν ἐπίσκοπος, πρεσβύτερος ἢ διάκονος προσευχηθεῖ μόνος του μὲ αἱρετικούς, νὰ ἀφορίζεται. Ἂν ὅμως ἐπιτρέψει σὲ αἱρετικοὺς νὰ ἐνεργοῦν ὡς κληρικοί, νὰ καθαιρεῖται. 

Σκοπός: Προστατεύει τὴν ἱερατικὴ τάξη ἀπὸ τὴν ἐπαφὴ μὲ αἱρετικούς, διατηρῶντας τὴν καθαρότητα τῶν μυστηρίων καὶ τῆς λειτουργικῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας. 

3. Κανόνας 46 τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων!

Περιεχόμενο: "Εἴ τις κληρικὸς βαπτισθῇ χειροτονηθῇ παρ’ αἱρετικῶν, καθαιρείσθω. Τὶς γὰρ συμφώνησις Χρὶστῷ πρὸς Βελίαρ; τὶς μὲρὶς πὶστῷ μετὰ ἀπίστου;" 

Ἑρμηνεία: Ὅποιος κληρικὸς βαπτισθεῖ ἢ χειροτονηθεῖ ἀπὸ αἱρετικούς, νὰ καθαιρεῖται. Δὲν ὑπάρχει καμία σύμπνοια μεταξὺ Χριστοῦ καὶ τοῦ Βελίαρ (κακοῦ) οὔτε μέρος πιστοῦ μὲ ἀπίστου. 

Σκοπός: Ἀποτρέπει τὴ μετάδοση τῆς θείας χάριτος μέσῳ αἱρετικῶν τελετῶν, προστατεύοντας τὴν καθαρότητα τῶν μυστηρίων τῆς Ἐκκλησίας. 

4. Κανόνας 65 τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων!

Περιεχόμενο: "Εἴ τις κληρικὸς ἢ λαϊκὸς εἰς συναγωγὴν Ἰοὐδαίων ἢ αἱρετικῶν εἰσελθὼν συνευξάμενος, καὶ καθαιρείσθω καὶ ἀφοριζέσθω." 

Ἑρμηνεία: Ἐὰν κληρικὸς ἢ λαϊκὸς εἰσέλθει σὲ συναγωγὴ Ἰουδαίων ἢ αἱρετικῶν καὶ προσευχηθεῖ ἐκεῖ, νὰ καθαιρεῖται ἢ νὰ ἀφορίζεται ἀντίστοιχα. 

Σκοπός: Προστατεύει ἀπὸ τὴ σύγχυση ποὺ μπορεῖ νὰ προκύψει ἀπὸ τὴ συμμετοχὴ σὲ θρησκευτικὲς τελετὲς αἱρετικῶν ἢ ἀλλόθρησκων. 

5. Κανόνας 33 τῆς Συνόδου της Λαοδικείας (343-381 μ.Χ.) !

Περιεχόμενο: "Οὐ δεῖ αἱρετικοῖς ἢ σχισματικοῖς συνεύχεσθαι." 

Ἑρμηνεία: Δὲν ἐπιτρέπεται νὰ προσεύχονται οἱ πιστοὶ μαζὶ μὲ αἱρετικοὺς ἢ σχισματικούς. 

Σκοπός: Καταδικάζει κάθε μορφὴ πνευματικῆς κοινωνίας μὲ ὅσους δὲν ἀνήκουν στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. 

6. Κανόνας 6 τῆς Συνόδου της Λαοδικείας !

Περιεχόμενο: "Οὐ δεῖ αἱρετικοῖς ἢ σχισματικοῖς ἐπιτρέπεσθαι εἰσελθεῖν εἰς τὸν οἶκον τοῦ Θεοῦ." 

Ἑρμηνεία: Δὲν πρέπει νὰ ἐπιτρέπεται σὲ αἱρετικοὺς ἢ σχισματικοὺς νὰ εἰσέρχονται στὸν οἶκο τοῦ Θεοῦ (τὴν Ἐκκλησία). 

Σκοπός: Κατοχυρώνει τὴ διακριτὴ ταυτότητα τῶν Ὀρθόδοξων ναῶν ὡς τόποι καθαρῆς λατρείας. 

7. Κανόνας 32 τῆς Συνόδου της Λαοδικείας !

Περιεχόμενο: "Οὐ δεῖ αἱρετικοῖς ἢ σχισματικοῖς τὰ ἅγια ἀποστέλλεσθαι." 

Ἑρμηνεία: Δὲν πρέπει νὰ στέλνονται ἅγια δῶρα (τὰ Τίμια Δῶρα) σὲ αἱρετικοὺς ἢ σχισματικούς. 

Σκοπός: Ἀποτρέπει τὴν κοινωνία στὰ ἅγια μυστήρια μεταξὺ Ὀρθόδοξων καὶ αἱρετικῶν. 

8. Κανόνας 9 τῆς Συνόδου της Ἀντιόχειας (341 μ.Χ.) !

Περιεχόμενο: "Οὐ δεῖ ἡμᾶς ἐπικοινωνεῖν πρὸς τὸὺς τῆς αἱρέσεως ἀδελφοὺς καὶ μὴδὲ ἀδελφοὺς τὸὺς ἐν ἐκκλησίαις ἡμῶν, ἀλλὰ μᾶλλον καθαιρεῖσθαι." 

Ἑρμηνεία: Δὲν πρέπει νὰ ἔχουμε πνευματικὴ κοινωνία μὲ τοὺς ἀδελφοὺς ποὺ ἀνήκουν σὲ αἱρέσεις καὶ σχίσματα. Αὐτοὶ ποὺ συμμετέχουν σὲ τέτοιες πράξεις, πρέπει νὰ καθαιροῦνται. 

Σκοπός: Προστασία τῶν πιστῶν ἀπὸ τὴ διδασκαλία καὶ τὶς πρακτικὲς αἱρετικῶν καὶ σχισματικῶν. 

9. Κανόνας 7 τῆς Β’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου (381 μ.Χ.) !

Περιεχόμενο: Αἱρετικοὶ ποὺ ἐπιστρέφουν στὴν Ὀρθοδοξία πρέπει νὰ περνοῦν περίοδο δοκιμασίας πρὶν τοὺς ἐπιτραπεῖ ἡ πλήρης συμμετοχὴ στὰ μυστήρια. 

Σκοπός: Κατοχυρώνει ὅτι ἡ ἐπιστροφὴ τῶν αἱρετικῶν στὴν Ἐκκλησία πρέπει νὰ γίνεται μὲ καθορισμένη διαδικασία, ὥστε νὰ διασφαλιστεῖ ἡ γνήσια μεταστροφή τους. 

10. Κανόνας 95 τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου (691-692 μ.Χ.) !

Περιεχόμενο: Ἀναφέρει ὅτι οἱ αἱρετικοί, ὅπως οἱ Ἀρειανοί, πρέπει νὰ βαπτίζονται μὲ ὀρθόδοξο βάπτισμα, ἐὰν δὲν ἔχουν βαπτισθεῖ κανονικά, πρὶν γίνουν πλήρη μέλη τῆς Ἐκκλησίας. 

Σκοπός: Ἀποτρέπει τὴν ἀποδοχὴ αἱρετικῶν μυστηρίων ὡς ἰσότιμα μὲ τὰ ὀρθόδοξα, διασφαλίζοντας τὴν ἀκεραιότητα τῶν μυστηρίων.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις