ΤΟ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ 4 ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΕΡΧΕΤΑΙ 2026-2029! ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2026 - 2029 ΠΟΥ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ! ΑΛΛΑ ΦΥΣΙΚΑ ΣΙΓΗ ΙΧΘΥΟΣ!
Πακτωλὸς σὲ χρέος καὶ ἐξοπλισμούς, περικοπὲς σὲ κοινωνικὲς ὑπηρεσίες!
Ἡ κυβέρνηση πέρασε τὸν βαθιὰ ἀντιλαϊκὸ κρατικὸ προϋπολογισμὸ τοῦ 2026. Ἀκόμα πιὸ ἀποκαλυπτικὸ ὅμως εἶναι τὸ Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικὸ Σχέδιο 2026-2029, ποὺ προβλέπει συρρίκνωση τῆς αὔξησης τοῦ ΑΕΠ, μηδενισμὸ τῶν ἐπενδύσεων, μεγάλες περικοπὲς δαπανῶν σὲ ὅλα τὰ ὑπουργεῖα καὶ γιὰ τοὺς ἐργαζόμενους! Ἐξαίρεση μόνο γιὰ τὶς πολεμικὲς δαπάνες καὶ τοὺς ἔνστολους...
Δημοσιονομικὸς Προγραμματισμός, τὸ διαρκὲς μνημόνιο τῆς ΕΕ
Τὸν Ἀπρίλιο τοῦ 2024, ἐγκρίθηκε ἀπὸ τὸ Εὐρωπαϊκὸ Κοινοβούλιο καὶ τὸ Συμβούλιο καὶ τέθηκε σὲ ἰσχὺ ἡ «Μεταρρύθμιση τοῦ πλαισίου οἰκονομικῆς διακυβέρνησης», ἡ ὁποία ἀποτυπώθηκε στοὺς Κανονισμοὺς 2024/1263, 2024/1264 καὶ τὴν Ὁδηγία 2024/1265 τῆς ΕΕ. Σύμφωνα μὲ αὐτὸ τὰ κράτη ὑποβάλλουν στὴ Εὐρωπαϊκὴ Ἐπιτροπὴ ἕνα «Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό-Διαρθρωτικὸ Σχέδιο» (ΜΔΣ), τὸ ὁποῖο, ἐφ’ ὅσον ἐγκριθεῖ ἀπὸ τὴν Ἐπιτροπή, τὸ κράτος μέλος καταρτίζει τὸν Πολυετῆ Δημοσιονομικὸ Προγραμματισμὸ (ΠΔΠ).
Σύμφωνα μὲ τὴν ΕΕ, «ὁ Πολυετὴς Δημοσιονομικὸς Προγραμματισμὸς ἐγκρίνεται ἀπὸ τὸ Ὑπουργικὸ Συμβούλιο πρὶν ἀπὸ τὴν ψήφιση τοῦ κρατικοῦ προϋπολογισμοῦ καὶ καθορίζει ἐπί μέρους δημοσιονομικοὺς στόχους καὶ ἀνώτατα ὅρια δαπανῶν στοὺς φορεῖς κεντρικῆς διοίκησης καὶ στοὺς λοιποὺς ὑποτομεὶς τῆς γενικῆς κυβέρνησης σὲ πολυετῆ ὁρίζοντα τεσσάρων ἐτῶν, προκειμένου νὰ ἐπιτευχθοῦν οἱ στόχοι τοῦ ΜΔΣ». Ὅπως ξέρουμε μιὰ ἀπὸ τὶς πιὸ βάρβαρες πλευρὲς τοῦ Μεσοπρόθεσμου Δημοσιονομικοῦ Πλαισίου εἶναι ὅτι καθορίζει ἀνώτατα ὅρια δαπανῶν, κι αὐτὰ ἀνεξάρτητα ἀκόμα καὶ ἀπὸ τὰ ματωμένα πλεονάσματα ποὺ ἐπιδιώκουν. Ὅτι «πλεονάσματα» κι ἂν ὑπάρχουν, αὐτὰ θὰ πᾶνε στὸ χρέος καὶ τὴν πολεμικὴ προετοιμασία πόλεμο. Οἱ κοινωνικὲς δαπάνες θεωροῦνται ἔτσι κι ἀλλιῶς «ταβανιασμένες»!
Κατόπιν ἔρχεται ὁ ἐτήσιος κρατικὸς προϋπολογισμὸς γιὰ νὰ ὑλοποιήσει τὶς ἀποφάσεις τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἐπιτροπῆς καὶ τοῦ ὑπουργικοῦ συμβουλίου. Ὁ προϋπολογισμός, ὡς γνωστό, «συζητιέται δημοκρατικὰ» καὶ «ἀποφασίζεται» στὸν ναὸ τῆς δημοκρατίας τὸ Κοινοβούλιο.
Αὐτὸ τὸ ὁλοκληρωτικοῦ τύπου πλαίσιο εἶναι ἡ κοινὴ βάση ὅλου τοῦ ἀστικοῦ πολιτικοῦ συστήματος. Ἀπὸ τὴ ΝΔ καὶ τὸ ΠΑΣΟΚ μέχρι τον Τσίπρα, Βελόπουλο καὶ τὴ Λατινοπούλου. Ὅμως, ἡ ἀμφισβήτηση καὶ τὸ ρῆγμα σὲ αὐτὸ τὸ πλαίσιο εἶναι ὅρος ἐπιβίωσης γιὰ τὴν ἐργατικὴ τάξη καὶ τὸν λαό.
Μεσοπρόθεσμο καὶ προϋπολογισμός!
Ὁ Πολυετὴς Δημοσιονομικὸς Προγραμματισμὸς τῆς ἴδιας τῆς κυβέρνησης προβλέπει καὶ ὁμολογεῖ ὅτι ὁ ἑλληνικὸς καπιταλισμός, ἀπὸ τὸ 2026 καὶ μετά, θὰ μπεῖ σὲ οἰκονομικὲς φουρτοῦνες. Ἡ αὔξηση τοῦ ΑΕΠ ἀπὸ 2,4% τὸ 2026 θὰ φτάσει στὸ 1,2% τὸ 2029. Ἀκόμα πιὸ συγκλονιστικὸ εἶναι τὸ στοιχεῖο τῶν ἐπενδύσεων. Ἀπὸ 10,2% τοῦ ΑΕΠ αὔξηση τὸ 2026 (ὅπου εἶναι καὶ τὸ ἀνώτερο σημεῖο τοῦ Ταμείου Ἀνάκαμψης) θὰ φτάσει στὸ 0,8% τὸ 2029, περνῶντας ἀπὸ ἕνα ἰσχνὸ 4,1% τὸ 2027. Μὲ ἄλλα λόγια μετὰ τὸ τέλος τοῦ Ταμείου Ἀνάκαμψης (ΤΑΑ) προβλέπεται μεγάλο ἅλμα... πρὸς τὸν βυθό. Μὲ τὰ λόγια τοῦ Παναγιώτη Λιαργκόβα (πρώην προέδρου τοῦ γραφείου Προϋπολογισμοῦ τῆς Βουλῆς) «τὰ στοιχεῖα εἶναι συγκλονιστικά. Δείχνουν ὅτι μόλις ἐξαντληθοῦν οἱ πόροι ἀπὸ τὸ ΤΑΑ ἡ δυναμικὴ τῶν ἐπενδύσεων στὴν Ἑλλάδα κινδυνεύει νὰ καταρρεύσει» (Τὸ Βῆμα 7/12/2025).
Στὰ πιὸ συγκεκριμένα στοιχεῖα τοῦ Πολυετοῦς Δημοσιονομικοῦ Προγραμματισμοῦ καὶ σὲ ὅτι ἀφορᾶ τὰ ἔσοδα καὶ τὶς δαπάνες τὸ Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικὸ Σχέδιο προβλέπει τὰ παρακάτω ποσὰ αὐξήσεις στὰ ἔσοδα τὸ 2026 κατὰ 5%, τὸ 2028 κατὰ 3,7% καὶ τὸ 2029 κατὰ 3,3%. Μόνο τὸ 2027 προβλέπει μείωση 4%. Οἱ δὲ δαπάνες αὐξάνονται μὲ μικρότερο ρυθμό : 3,6% τὸ 2026, 3,1% τὸ 2027, 3% τὸ 2028 καὶ 3% τὸ 2029. Ἔτσι, ἐκτὸς ἀπὸ τὸ 2027, ποὺ προβλέπεται ἐκλογικὴ χρονιὰ καὶ πρέπει κάτι νὰ «δώσουν» γιὰ νὰ ξαναβγοῦν, σὲ ὅλες τὶς ὑπόλοιπες χρονιὲς ἐπιδιώκεται ρυθμὸς αὔξησης ἐσόδων ἀπὸ 3,5-5%, ἐνῷ ρυθμὸς αὔξησης τῶν δαπανῶν 1-1,5% χαμηλότερο (Πίνακας 3 τοῦ ΜΔΣ). Μὲ ἐξαίρεση, λοιπόν, τὸ 2027, προβλέπεται ὅτι, αὐτὸ τὸ σημερινὸ ἄθλιο ἐπίπεδο δημόσιων δαπανῶν, θὰ αὐξάνεται περίπου ὅσο ὁ πληθωρισμός, πρακτικὰ θὰ παραμείνει σταθερὸ καὶ σὲ κάθε περίπτωση θὰ αὐξάνεται λιγότερο ἀπὸ τὰ ἔσοδα.
Ἀξίζει νὰ σημειωθεῖ ὅτι ἀπὸ τοὺς κόφτες τῶν δαπανῶν ἐξαιρεῖται ὁ πόλεμος (!) καθὼς ἀπὸ τὸν Ἰούνη τοῦ 2026 ἐνεργοποιήθηκε ἀπὸ τὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἐπιτροπὴ ἡ «ἐθνικὴ ρήτρα διαφυγῆς» γιὰ τὶς «ἀμυντικὲς δαπάνες».
Αὐτὸ ποὺ εἶναι τραγικὸ εἶναι ὅταν πάει κανεὶς λίγο παρακάτω καὶ δεῖ ποιά εἶναι αὐτὰ τὰ «ὅρια δαπανῶν» (Πίνακας 4) ποὺ προβλέπονται σὰν ἀπόλυτα ποσὰ (ὄχι ποσοστὰ ἐπὶ τοῦ ΑΕΠ), ὑπολογισμένα στὸ λεπτό, ἀπὸ τώρα καὶ ὡς τὸ 2029, γιὰ τὶς διάφορες κοινωνικὲς δαπάνες! Γιατί ἐκεῖ βλέπει τὶς τρομερὲς περικοπὲς ποὺ προβλέπονται γιὰ τοὺς ἐργαζόμενους καὶ τὶς δημόσιες δαπάνες συνολικά!
Ἐκεῖ διαπιστώνουμε ὅτι γιὰ τὶς παροχὲς πρὸς τοὺς ἐργαζόμενους ὑπάρχει κόφτης ποὺ ὁδηγεῖ σὲ μείωση 7% σὲ ἀπόλυτα νούμερα, γιὰ τὸ ὑπουργεῖο Ὑγείας σὲ 8%, γιὰ τὸ ὑπουργεῖο Ἀγροτικῆς Ἀνάπτυξης 11,3%, γιὰ τὸ ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ 33% (!), γιὰ τὸ ὑπουργεῖο Περιβάλλοντος 23%. Γιὰ τὸ δὲ ὑπουργεῖο Ὑποδομῶν στὴν ἀντίστοιχη κατηγορία δαπανῶν προβλέπεται μιὰ συγκλονιστικὴ περικοπὴ τῆς τάξης τοῦ 83%! Ἔτσι συνεχίζεται ἡ μακάβρια αὐτὴ λίστα ἀπόλυτης φτωχοποίησης ἐργαζόμενων καὶ κοινωνίας.
Ὑπάρχουν ὑπουργεῖα ποὺ τὸ Πρόγραμμα Δημοσίων Ἐπενδύσεων (ΠΔΕ στὸν κωδικὸς «Μεταβιβάσεις») μηδενίζεται! Τέτοια εἶναι τὰ ὑπουργεῖα Παιδείας, Ὑγείας, Δικαιοσύνης. Τί σημαίνει αὐτό; Ὅτι δὲν θὰ φτιαχτοῦν νέα σχολεῖα, πανεπιστήμια, ἐργαστήρια, νοσοκομεῖα κλπ.
Οἱ «παροχὲς πρὸς τοὺς ἐργαζόμενους» ἀντίθετα αὐξάνονται σὲ τρία ὑπουργεῖα, σὲ αὐτὰ τῆς «Προστασίας τοῦ πολίτη», τῆς «Πολιτικῆς προστασίας» καὶ τῆς Ἄμυνας.
Συνολικὰ οἱ «παροχὲς πρὸς τοὺς ἐργαζόμενους» πρόκειται νὰ περικοποῦν ἀπὸ 15.668.490.000 τὸ 2026 σὲ 14.819.430.000 (σὲλ 62 τοῦ ΠΔΠ) τὸ 2029, δηλαδὴ πάνω ἀπὸ 5% σὲ ἀπόλυτα νούμερα, πρᾶγμα ποὺ σημαίνει τοὐλάχιστον 15% παραπέρα φτωχοποίηση.
Γιὰ τὶς παραλαβὲς πολεμικοῦ ὑλικοῦ προβλέπεται ἐτήσια αὔξηση ὥστε τὴν δεκαετία 2025-2034 νὰ φτάσουν τὰ 30 δισ. εὐρώ. (4.3 σὲλ 70)
Γιὰ τὸ Πρόγραμμα Δημοσίων Ἐπενδύσεων προβλέπεται μιὰ ἐντυπωσιακὴ «προσγείωση» ἀπὸ τὰ 14,6 δισ. τὸ 2026 (ἄθροισμα ΠΔΕ καὶ Ταμείου Ἀνάκαμψης Ἀνθεκτικότητας) τὸ 2026 σὲ 11,75 τὸ 2029, δηλαφὴ μείωση κατὰ 15% σὲ ἀπόλυτα νούμερα πάντα. (Πίνακας 9 σὲλ 22).
Γιὰ τὶς προσλήψεις στὸ δημόσιο ἐξακολουθεῖ νὰ ἰσχύει ὁ διαλυτικὸς κανόνας 1:1. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἁπλᾶ ἡ διάλυση θὰ ἐπιταχυνθεῖ καθὼς ἐπιταχύνεται καὶ ἡ γήρανση καὶ οἱ ἀποχωρήσεις τῶν ἐργαζόμενων στὸ δημόσιο.
Μὲ βάση αὐτοὺς τοὺς «κόφτες» καὶ αὐτὲς τὶς προβλέψεις, ὅπως καθορίζονται στὸ Μεσοπρόθεσμο ἔρχεται ἡ κυβέρνηση νὰ καταρτίσει προϋπολογισμὸ γιὰ τὸ 2026. Γιὰ τὸ ἑπόμενο ἔτος προβλέπεται οἱ φόροι νὰ αὐξηθοῦν κατὰ 4% σὲ σχέση μὲ τὴν πρόβλεψη τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2025, ἀπὸ 69,2 δισ. σὲ 73,645 δισ. (σὲλ 28 τοῦ Προϋπολογισμοῦ). Τὸ ἐνδιαφέρον φυσικὰ εἶναι ἀπὸ ποὺ θὰ προκύψουν τὰ λεφτὰ αὐτά. Σύμφωνα μὲ τὸν προϋπολογισμὸ αὐτὰ θὰ προκύψουν ὡς ἑξῆς:
Κάτι παραπάνω ἀπὸ τὰ μισὰ (40,818 δισ.) θὰ προκύψουν ἀπὸ τοὺς ἔμμεσους φόρους, δηλαδὴ τὸ ἄθροισμα τοῦ ΦΠΑ καὶ τοῦ Εἰδικοῦ Φόρου Κατανάλωσης! Ἔτσι οἱ πιὸ ἄδικοι καὶ ἀντιλαϊκοὶ φόροι, ποὺ τροφοδοτοῦν τὴν ἀκρίβεια γιὰ τὰ λαϊκὰ νοικοκυριά, ἀποτελοῦν τὸν πρῶτο «τροφοδότη» τῶν κρατικῶν ἐσόδων.
Ὁ φόρος εἰσοδήματος φυσικῶν προσώπων, ποὺ κατὰ τεκμήριο πληρώνεται ἀπὸ τὰ λαϊκὰ στρώματα, ἰδιαίτερα τοὺς μισθωτοὺς τοῦ δημόσιου καὶ ἰδιωτικοῦ τομέα προβλέπεται νὰ φτάσει τὰ 15,785 δισ. εὐρώ, αὐξημένος κατὰ 585 ἑκατομμύρια ἢ ποσοστὸ 6% σὲ σχέση μὲ τὴν ἀντίστοιχη πρόβλεψη τοῦ 2025. Ὁ φόρος τῶν νομικῶν προσώπων (δηλαδὴ βασικὰ ἑταιρεῖες) προβλέπεται νὰ ἀνέλθει σὲ 8,659 δισ., περίπου τὸ μισὸ τῶν ἄμεσων φόρων τῶν φυσικῶν προσώπων!
Μάλιστα βλέποντας κανεὶς προσεκτικὰ τὰ στοιχεῖα ἐκτέλεσης τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2025 θὰ προσέξει ὅτι ἐνῷ ὅλα τὰ στοιχεῖα τῆς ἐκτέλεσής του ἔχουν ὑπερεκτελεστεῖ (δηλαδὴ οἱ φόροι ποὺ μαζεύτηκαν ἦταν παντοῦ παραπάνω ἀπὸ τοὺς προβλεπόμενους) τὰ στοιχεῖα τῆς ἐκτέλεσης τῆς φορολογίας τῶν νομικῶν προσώπων ὑπολείπονται κατὰ 172 ἑκατομμύρια σὲ σχέση μὲ τὴν πρόβλεψη. Ἐκεῖ τὸ κράτος δὲν τά... κατάφερε!
Κι αὐτὸ γιατί, ὅπως λέει τὸ κείμενο τοῦ προϋπολογισμοῦ οἱ ἑταιρεῖες εἶχαν «μειωμένα κέρδη»! Στὴ δὲ κατηγορία φόροι κεφαλαίου (φόροι ἀπὸ ἀκίνητη περιουσία κλπ) προβλέπεται τό... θηριῶδες ποσὸ τῶν 250 ἑκατ., ὅσο καὶ τὸ 2025. Ἔτσι οἱ μισθωτοὶ καὶ τὰ λαϊκὰ στρώματα πληρώνουν μὲ ζηλευτὴ σταθερότητα τὸ 70% τῆς συνολικῆς φορολογίας ποὺ λογαριάζει νὰ μαζέψει τὸ ἑλληνικὸ κράτος!
Ἂν καὶ ὁ κόσμος τῆς δουλειᾶς στενάζει στοὺς ἄμεσους καὶ ἔμμεσους φόρους οἱ πολεμικὲς «ἐπενδύσεις» ἀπαλλάσσονται ἀπὸ φόρο σὲ ποσοστὸ 100%! Ὅπως γράφει τὸ κείμενο προβλέπονται «ὑπερεκπτώσεις ἐπενδυτικῶν δαπανῶν μὲ στόχο τὴν ἐνίσχυση τῶν ἰδιωτικῶν ἐπενδύσεων σὲ νευραλγικοὺς τομεῖς τῆς βιομηχανίας. Πρὸς αὐτὴ τὴν κατεύθυνση, οἱ δαπάνες σὲ στρατηγικοὺς τομεῖς, ὅπως ἡ ἄμυνα καὶ ἡ κατασκευὴ ὀχημάτων καθὼς καὶ ἀεροσκαφῶν καὶ τῶν ἐξαρτημάτων αὐτῶν, θὰ ἐκπίπτουν ἀπὸ τὰ ἀκαθάριστα ἔσοδα τῶν ἐπιχειρήσεων προσαυξημένες κατὰ 100%. Τὸ μέτρο ἀφορᾶ σὲ ἐπενδύσεις τῆς περιόδου 2026 – 2028, μὲ τὸ συνολικὸ ὕψος τῆς φορολογικῆς ἔκπτωσης νὰ ἀνέρχεται στὸ ποσὸ τῶν 150 ἑκατ. εὐρώ».
Πακτωλὸς σὲ χρέος καὶ ἐξοπλισμούς, περικοπὲς σὲ κοινωνικὲς ὑπηρεσίες!
Ἂς δοῦμε τώρα καὶ ποὺ «τὰ δίνει» ὁ προϋπολογισμὸς τοῦ 2025. Καὶ πρῶτα ἀπ’ ὅλα στὸ χρέος. Γιὰ τοὺς τόκους τοῦ χρέους προβλέπονται γιὰ τὸ 2026 9,815 δισ. εὐρὼ ἢ περίπου τὸ 12% τῶν συνολικῶν ἐσόδων τοῦ προϋπολογισμοῦ. Νὰ σημειώσουμε ὅτι γιὰ τὸ 2025 ποὺ εἶχε προβλεφθεῖ ἕνα ἀντίστοιχο ποσὸ πληρώθηκαν 400 ἐκ εὐρὼ περισσότερα!
Πάνω ἀπὸ τὰ ἑφτὰ δισ. εὐρὼ ἀνεβαίνουν τὸ 2026 οἱ στρατιωτικές («ἀμυντικὲς») δαπάνες, μὲ τὸ μεγαλύτερο μέρος νὰ καταλαμβάνουν τὰ ἐξοπλιστικὰ προγράμματα. Προβλέπεται αὔξηση στὶς φυσικὲς παραλαβὲς ὁπλικῶν συστημάτων κατὰ 600 ἑκατ. εὐρώ, ἢ κατὰ 35% σὲ σχέση μὲ τὸ 2025, καθὼς ὡριμάζουν παλαιότερες παραγγελίες ὁπλικῶν συστημάτων.
Τὰ ἀνώτατα ὅρια τῶν προϋπολογισμῶν τῶν ὑπουργείων φαίνονται στὸν Πίνακα 3.11. (σὲλ 134 τοῦ Π/Υ). Ἔτσι γιὰ παράδειγμα στὸ ὑπουργεῖο Ὑγείας προβλέπεται μείωση τῆς ἐπιδότησης τοῦ Τακτικοῦ Προϋπολογισμοῦ κατὰ 240 ἑκατ. εὐρώ! Ἡ αὔξηση τοῦ ταμειακοῦ συνόλου προέρχεται ἀπὸ τοὺς πόρους τοῦ ΤΑΑ. Στὸ ὑπουργεῖο Παιδείας προβλέπεται μείωση τοῦ συνόλου τοῦ προϋπολογισμοῦ κατὰ 77 ἑκατ. εὐρώ! Στὸ ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ προβλέπεται μείωση κατὰ 71 ἑκατ. εὐρὼ ἢ ἀλλιῶς 20%!
Ἀντίθετα τὸ ὑπουργεῖο «Προστασίας τοῦ Πολίτη» ἔχει αὔξηση τόσο στὸν συνολικὸ προϋπολογισμὸ ὅσο καὶ στὴν ἐπιδότηση ἀπὸ τὸν τακτικὸ προϋπολογισμὸ κατὰ 200 ἐκ εὐρὼ περίπου. Αὐξήσεις ἔχουν ἐπίσης τὰ ὑπουργεῖα Ἄμυνας καὶ Πολιτικῆς Προστασίας.
Τὸ σύνολο τῶν εἰσροῶν τῆς Ἑλλάδας ἀπὸ τὴν ΕΕ κατὰ τὸ ἔτος 2026 προβλέπεται νὰ ἀνέλθει στὰ 6,351 δισ. εὐρώ. Ἡ συνεισφορά της σὲ 2,926 δισ. Τὸ καθαρὸ ὄφελος εἶναι 3,425 δισ. εὐρὼ ἢ 4% ἐπὶ τῶν ἐσόδων τοῦ προϋπολογισμοῦ. Μὲ αὐτὸ τὸ 1,2% ἐπὶ τοῦ ΑΕΠ ἡ ΕΕ ἐλέγχει τὴ συνολικὴ κατεύθυνση τῆς πολιτικῆς καὶ διατείνεται διαρκῶς ὅτι μᾶς... σώζει!
Ἀπατηλὲς οἱ «φιλολαϊκὲς παρεμβάσεις» τῆς κυβέρνησης
Στὰ στοιχεῖα ἀντικατοπτρίζεται καὶ τὸ μέγεθος τῆς κυβερνητικῆς κοροϊδίας σχετικὰ μὲ τὶς «φιλολαϊκές» της παρεμβάσεις. Στὴν πραγματικότητα πρόκειται γιὰ ρυθμίσεις ποὺ ἔχουν ἐλάχιστο ἢ καθόλου ἀντίκρισμα στὴ ζωὴ τῆς συντριπτικῆς πλειονότητας, ἐνῷ σὲ κάποιες περιπτώσεις εὐνοοῦν τὸ κεφάλαιο. Ἔτσι γιὰ παράδειγμα ἡ μείωση τοῦ συντελεστῆ φορολογίας ἀπὸ τὸ 22% στὸ 20% γιὰ τὰ εἰσοδήματα μέχρι 20.000 εὐρὼ ἔχει σὰν ἀποτέλεσμα ἕνας ἐργαζόμενος μὲ 15.000 εὐρὼ εἰσόδημα νὰ πληρώσει 300 εὐρὼ λιγότερα φόρο τὸν χρόνο ἢ περίπου 25 εὐρὼ τὸν μῆνα. Σὲ αὐτὴ τὴν κατηγορία ἀνήκει τὸ 86,6% τῶν φορολογουμένων.
Σὲ ὅ,τι ἀφορᾶ τοὺς νέους, τὸ 75% ὅσων εἶναι κάτω τῶν 30 ἐτῶν ἔχουν εἰσόδημα κάτω ἀπὸ 10.000 εὐρώ, ἄρα δὲν φορολογεῖται καθόλου. Ὁπότε δὲν ἔχει νόημα ἡ ἐξαγγελία γιὰ τὸ «ἀφορολόγητο» στοὺς νέους.
Ἀκόμα καὶ αὐτὴ ἡ μείωση τοῦ ΦΠΑ στὰ νησιὰ τοῦ Βόρειου Αἰγαίου, ὅπου οἱ κάτοικοι πληρώνουν τὰ εἴδη πρώτης ἀνάγκης τοὐλάχιστον 30% ἀκριβότερα ἀπ τὴν Ἀθήνα, φρόντισε νὰ βάλει τον «κόφτη» τῶν 20.000 κατοίκων, «βγάζοντας» ἐκτὸς τοῦ μέτρου τοὺς κατοίκους τῶν μεγάλων νησιῶν (Μυτιλήνη, Χίος κλπ). Τὸ ἴδιο καὶ στὴν ἀπαλλαγὴ ἀπὸ τὸν ΕΝΦΙΑ, τὸ ὁριοθέτησε σὲ οἰκισμοὺς μέχρι 1.500 κατοίκους.
Τέλος, σύμφωνα μὲ τὸ σχέδιο προϋπολογισμοῦ, ἡ κυβέρνηση δίνει 300 ἑκατ. εὐρὼ στοὺς ἐφοπλιστὲς γιὰ τὸ «πρασίνισμα» τοῦ στόλου τους. Χρειάζονται «κίνητρα» οἱ ἄνθρωποι γιὰ νὰ ἀναπτύξουν τὴν οἰκολογική τους δραστηριότητα. Τὴν ἴδια ὥρα ἀνακοινώνει μόλις 100 ἑκατ. γιὰ τὸ ἀγροτικὸ πετρέλαιο. Ἴσως τώρα μὲ τὰ μπλόκα νὰ τὸ ξανασκεφτοῦν καὶ βροῦν λεφτά!
Δημοσιεύτηκε στὴν ἐφημερίδα Πρὶν στὸ φύλλο 20-21 Δεκεμβρίου!



Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου